You are currently viewing Önkormányzati rendeletek 2022 – A képviselő-testület 14/2022. IX. 30. önkormányzati rendelete

Önkormányzati rendeletek 2022 – A képviselő-testület 14/2022. IX. 30. önkormányzati rendelete

Tiszabezdéd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2023. 05. 31

Tiszabezdéd Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az önkormányzat hivatalos elnevezése és székhelye, a képviselő-testület és szervei, bélyegzői

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Tiszabezdéd Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4624 Tiszabezdéd, Kossuth út 47.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testületének elnevezése: Tiszabezdéd Község Önkormányzata Képviselő- testülete (továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4624 Tiszabezdéd, Kossuth út 47.

(3) A Képviselő-testület szervei:

a) Tiszabezdéd Község Önkormányzata Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);

b) Tiszabezdéd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság),

c) Tiszabezdéd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szociális és Ügyrendi Bizottsága (a továbbiakban: Szociális és Ügyrendi Bizottság)

d) Tiszabezdédi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal), székhelye: 4624 Tiszabezdéd, Kossuth út 47. (továbbiakban székhely), állandó kirendeltsége: 4628 Tiszaszentmárton, Damjanich út 30. (továbbiakban: Tiszaszentmártoni Kirendeltség)

e) Tiszabezdédi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző),

f) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás,

g) Záhony és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás.

(4) Az Önkormányzat körbélyegzője „Tiszabezdéd Község Önkormányzata” felirattal, középen Magyarország címerével, sorszámmal.

(5) A Képviselő-testület körbélyegzője „Tiszabezdéd Község Képviselő-testülete” felirattal, középen Magyarország címerével, sorszámmal.

(6) A Polgármester körbélyegzője Tiszabezdéd Község Polgármester felirattal, középen Magyarország címerével, sorszámmal.

(7) Az Önkormányzati Hivatal körbélyegzője „Tiszabezdédi Közös Önkormányzati Hivatal” felirattal, középen Magyarország címerével, sorszámmal.

(8) A Jegyző körbélyegzője „Tiszabezdédi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője” középen Magyarország címerével, sorszámmal.

2. Az önkormányzat jelképei

 

2. § (1) Az Önkormányzat jelképei:

a) a címer és

b) a zászló.

(2) Az önkormányzati jelképeket és azok használatát az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

3. Az Önkormányzat által működtetett médiaszolgáltatások és az Önkormányzat által kiadott sajtótermékek

 

3. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.tiszabezded.hu

(2) Az Önkormányzat időszakosan megjelenő lapjának címe: Bezdédi Krónika.

4. Az Önkormányzat által alapított elismerések

 

4. § Az Önkormányzat által alapított kitüntetések és díjak adományozásával kapcsolatos szabályokat az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

5. Az Önkormányzat feladatai

 

5. § (1) Az önkormányzati feladatok ellátását a Képviselő-testület és szervei biztosítják.

(2) Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatait a 1. melléklettartalmazza.

(3) A Képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházásával, a hatáskör gyakorlásával, a hatáskör visszavonásával kapcsolatosan a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) rendelkezései az irányadók.

(4) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a hatáskör gyakorlója félévente beszámol a Képviselő-testület számára.

(5) A Képviselő-testület által átruházott hatásköreinek felsorolását a 2. melléklet tartalmazza.

 

6. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására a Polgármester tesz javaslatot.

(2) Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha a hatáskör gyakorlója döntéseit a jogszabályok megsértésével, vagy a Képviselő-testület határozataiban foglaltakkal ellentétesen hozta meg.

II. Fejezet

A Képviselő-testület működése

6. A Képviselő-testület üléseinek tervezése, összehívása és vezetése

 

7. § (1) A Képviselő- testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést és közmeghallgatást tart.

(2) A rendes ülések száma évente legalább 6.

(3) A Képviselő-testület ülését az Önkormányzati Hivatal tanácskozótermében tartja.

(4) A Képviselő-testület dönthet arról, hogy ülését a (3) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő helyszínen tartja.

 

8. § (1) A Képviselő-testület üléseit a tárgyév első ülésén elfogadott ülésterve alapján tartja.

(2) Az üléstervre javaslatot tehetnek:

a) a Képviselő-testület Bizottságai,

b) bármely települési képviselő,

c) az intézmények vezetői.

(3) Az ülésterv tartalmazza:

a) a tárgyalandó napirendi pontok megnevezését,

b) a napirendi pont előadóját,

c) a képviselő-testületi ülés tervezett napját.

(4) A polgármester az ülést az üléstervtől eltérő időpontra is összehívhatja.

 

9. § (1) A Polgármesteri és az Alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze és vezeti.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályozatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 nap időtartamot meghaladó távollét.

 

10. § (1) A Képviselő-testület ülését a (2) bekezdés szerinti tartalommal elkészített meghívó útján kell összehívni.

(2) A meghívó tartalmazza:

a) az ülés helyét, idejét, az ülés jellegét,

b) a javasolt napirendi pontokat,

c) a napirendek előterjesztőit,

d) az indokot, amennyiben a képviselő-testület ülését a Mötv.-ben meghatározott indítvány alapján kötelező összehívni.

(3) Az ülés meghívóját a polgármester írja alá.

(4) A meghívót az ülés tervezett időpontja előtt 3 nappal írásban vagy elektronikus úton kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni. A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 2 nappal az Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján közzé teszi.

(5) Az ülésre meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a Jegyzőt,

c) az Aljegyzőt,

d) a napirendi pontok előadóit.

(6) A tevékenységét érintő adott napirendi ponthoz meg kell hívni:

a) az önkormányzati intézmény vezetőjét,

b) a nemzetiségi önkormányzat elnökét.

c) az országgyűlési képviselőt,

d) az egyházak képviselőjét,

e) a településen bejegyzett civil szervezet vezetőjét.

 

11. § A Polgármester a 9. § (2) bekezdésében foglaltakon túl a sürgős, azonnali döntést igénylő ügyekben 24 órával az ülés előtt telefonon is összehívhatja a testületet.

 

12. § (1) A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

(2) Az (1) bekezdés szerint összehívott ülés napirendjei közé új napirendek is felvehetők.

 

13. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.

 

14. § Az ülésvezető jogkörei:

a) megállapítja és folyamatosan figyelemmel kíséri az ülés határozatképességét,

b) javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítő személyére,

c) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

d) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

e) szünetet rendelhet el,

f) lezárja a vitát,

g) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

h) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

i) rendre utasítja az ülés rendjét megzavarót,

j) bezárja az ülést.

7. A tanácskozás rendje

 

15. § (1) A Képviselő -testület üléseit főszabály szerint nyilvánosan tarja.

(2) A Képviselő-testület zárt ülést rendel el az Mötv.46. § szerinti rendelkezéseken túl a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó szociális ügyek tárgyalásának idejére.

(3) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) polgármesteri beszámoló a két ülés között történt fontosabb intézkedésekről, eseményekről,

b) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok,

c) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok,

d) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok,

e) bejelentések.

(4) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.

(5) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő szóbeli kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét,

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban,

e) módosító javaslatok megtétele,

(6) A polgármester a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról félévente számol be a Képviselő-testületnek.

 

16. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik

(2) Egy napirendi pont esetében 2 alkalommal maximum 5-5 perc időtartamban lehet hozzászólni.

(3) A Polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:

a) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,

b) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.

(4) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a Polgármester adja meg

(5) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a Polgármester:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő megfogalmazást használ,

b) rendreutasítja a képviselő-testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsító az ülésen részt vevő hallgatóság tagját, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti.

8. Az előterjesztések

 

17. § (1) A Képviselő-testület ülésére az előterjesztés írásban vagy szóban nyújtható be.

(2) Előterjesztésnek minősül a rendelet- és határozat javaslat, és a beszámoló.

(3) Az előterjesztés két részből áll:

a) az első részben meg kell határozni az előterjesztés tárgyát, ismertetni kell az előzményeket, a tárgykörre vonatkozó jogszabályokat, a lehetséges döntési alternatívákat,

b) az előterjesztés második része a rendeleti vagy határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelős személy megnevezésével és a határidő megjelölésével.

(4) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a Polgármester,

b) az Alpolgármester,

c) a Jegyző,

d) az Aljegyző,

e) a Képviselő-testület tagja,

f) a Képviselő-testület bizottsága,

g) a Képviselő-testület által felkért személy vagy szerv vezetője.

(5) A Pénzügyi Bizottság véleményével nyújtható be a költségvetés és zárszámadás.

(6) Kizárólag írásban nyújthatók be:

a) az önkormányzati rendeletalkotással,

b) az összeférhetetlenség kivizsgálásával,

c) a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával,

d) méltatlansági eljárás kivizsgálásával,

e) a hitelfelvétellel,

f) a polgármester illetményének, költségtérítésének, jutalmának, megállapításával,

g) az intézményalapítással, átszervezéssel, megszüntetéssel,

h) a helyi népszavazás kiírásával

kapcsolatos előterjesztések.

(7) Szóbeli előterjesztés esetén is írásban be kell nyújtani a döntés tervezetét.

(8) A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról a 3. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell a képviselő-testületet tájékoztatni.

(9) A rendelet-tervezetet az önkormányzati hivatal készíti el és küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.

9. Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok

 

18. § (1) Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.

(2) Az alakuló ülés napirendje:

a) választási bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,

b) önkormányzati képviselők és polgármester eskütétele,

c) Polgármester illetményének és költségtérítésének megállapítása,

d) alpolgármester megválasztása, eskütétele,

e) alpolgármester tiszteletdíjának és költségtérítésének megállapítása,

f) bizottságok megválasztása,

g) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának módosítása vagy felülvizsgálata,

h) összeférhetetlenségi, méltatlansági és vagyonnyilatkozat-tételi szabályok ismertetése,

i) egyebek.

(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást lebonyolító bizottság elnökére és tagjaira a polgármester tesz javaslatot.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazás lebonyolítása:

a) az ideiglenes bizottság feladata a titkos szavazás során a technikai feltételek biztosítása, a szavazólapok jegyzői felügyelet melletti elkészítése,

b) a szavazás során a teremben elhelyezett urna van,

c) a titkos szavazás megkezdése előtt az elnök ismerteti a szavazás főbb szabályait,

d) az urna felbontása után az eseti bizottság a szavazatok összeszámlálja, melyről jegyzőkönyv készül, és azt aláírásukkal hitelesítik,

e) a titkos szavazás eredményét az elnök ismerteti a Képviselő-testülettel.

(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) a választás helyét,

c) a választás tárgyát,

d) a jelenlévőket,

e) a választás eredményének ismertetését,

f) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

10. A döntéshozatali eljárás

 

19. § (1) Nyílt szavazásnál a képviselők kézfelemeléssel szavaznak: „igen”, „nem” és „tartózkodom” szavazattal.

(2) A titkos szavazáskor szavazólapon történik a szavazás, amelyre a 17. § (4)–(6) bekezdése az irányadó.

(3) A szavazás megkezdése előtt névszerinti szavazásra tehet javaslatot:

a) a Polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a Képviselő-testület tagja.

(4) A névszerinti szavazás elrendeléséről a Képviselő-testület egyszerű többséggel, határozattal dönt.

(5) A névszerinti szavazás során a jegyző abc sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, felállva szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket. A szavazás megkezdése előtt a polgármester bejelenti, hogy elsőként vagy utolsóként kíván szavazni.

(6) Névszerinti szavazás tartható:

a) hitel felvételéről,

b) önkormányzati vagyon elidegenítéséről,

c) közbeszerzési eljárás keretében nyertes vállalkozó kiválasztásáról,

d) az önkormányzat által alapított címek és kitüntetések adományozásáról.

(7) A névszerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a Polgármester és Jegyző ír alá, és azt az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

 

20. § A döntések meghozatala kapcsán az ülésvezető köteles szót adni a jegyzőnek jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

 

21. § (1) A Polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról a tett módosító javaslatok sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű szavazati arány szükséges.

(2) A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.

(3) Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:

a) a titkos szavazás,

b) a polgármesterrel szemben fegyelmi eljárás,

c) az önkormányzati vagyon elidegenítésnek elrendeléséhez.

(4) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, a Képviselő-testület elutasító döntést hoz.

(5) Ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot és amennyiben az ismételten nem kapja meg a szükséges szavazati arányt, a Képviselő-testület ismételten elutasító döntést hoz.

(6) Ha a Képviselő-testület az (5) bekezdésben szabályozott eljárásában újból nemlegesen hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre:

a) törvényi kötelezettség teljesítése,

b) pályázat benyújtása

miatt van szükség.

(7) Az a képviselő, aki a döntéshozatalban érintett, érintettségét a szavazás előtt köteles szóban bejelenteni a Képviselő-testületnek. A kizárásról a Képviselő-testület minősített szótöbbséggel meghozott határozatával dönt.

(8) Amennyiben a képviselő a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a képviselő-testület a tiszteletdíját 2 hónap időtartamra 25%-kal csökkenti.

11. Közmeghallgatás

 

22. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás időpontját és helyét a lakosság részére legalább 5 nappal meg kell hirdetni. A hirdetményt a lakossággal a hirdetőtáblán való kifüggesztéssel, valamint a település honlapján történő közzététellel kell közölni.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti. A közmeghallgatás vezetésére a képviselő-testület ülésvezetési szabályait kell alkalmazni.

(4) A közmeghallgatáson elhangzott hozzászólásokat értékelni kell. Az értékelés alapján, ha szükséges intézkedés megtétele, akkor a Képviselő-testület kijelöli azt a szervezetet, vagy személyt, aki az intézkedéseket előkészíti. Az előkészítés alapján a Képviselő-testület a szükséges döntést meghozza, és erről az érdekelteket értesíti.

12. A képviselő-testület aktusai

 

23. § (1) A rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a Polgármester,

b) az Alpolgármester,

c) a Képviselő-testület tagja,

d) a Képviselő-testület bizottsága,

e) a Jegyző,

f) a nemzetiségi önkormányzat elnöke,

g) az egyházak és civil szervezetek vezetője.

(2) A rendelet-tervezeteket a jegyző készíti.

(3) Az előkészítés során:

a) a közreműködők között elosztja a munkát,

b) gondoskodik a bizottsági és arra jogosult szervek véleményeztetésről és az észrevételek feldolgozásáról,

c) elkészíti az előzetes hatásvizsgálatot,

d) megszervezi az adminisztrációs munkát,

e) részt vesz a tervezet Képviselő-testület előtti megvitatásában.

(4) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.

(5) A rendeletet kihirdetési záradékkal kell ellátni az alábbiak szerint: „A rendelet a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel kihirdetve: .. év .. hónap .. nap Kelt.:………… jegyző aláírás”

 

24. § (1) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) a rendelet számát, kihirdetésének idejét, címét,

b) a rendelet módosításait,

c) a rendelet hatályon kívül helyezését.

(2) A Jegyző ciklusonként felülvizsgálja a hatályos önkormányzati rendeleteket és a vizsgálat eredményéről beszámol a Képviselő-testületnek.

 

25. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újra kezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A határozat tartalmazza:

a) a döntéshozó megnevezését,

b) a döntés számát és évét, zárójelben megjelölve a döntés meghozatalának hónapját és napját,

c) a „határozata” kifejezést,

d) a döntés címét,

e) a Képviselő-testület döntését,

f) a végrehajtásra szolgáló határidőt,

g) a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(3) A Jegyző a normatív határozatokat a 21. § (4) bekezdésében meghatározott módon teszi közzé.

13. A jegyzőkönyv

 

26. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv egy példányban készül, melyből egy példányt az önkormányzati hivatal jegyzői irodájában kell elhelyezni, valamint a Kormányhivatalnak jogszabály által meghatározott úton kell megküldeni.

(2) A jegyzőkönyv az Mötv.-ben meghatározottakon túl tartalmazza:

a) a távolmaradt képviselők nevét,

b) a távollét igazolt vagy igazolatlan,

c) a megválasztott jegyzőkönyv-vezetők nevét,

d) a határozatképesség megállapítását,

e) a képviselő kérésére véleménye szószerinti rögzítését, írásbeli véleménye jegyzőkönyvhöz csatolását,

f) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket és az azokra adott választ,

g) a jegyzőkönyv- vezetők aláírását.

(3) A jegyzőkönyv mellékletét képezik:

a) a jelenléti ív,

b) a meghívó,

c) az írásos előterjesztések,

d) a titkos szavazásról készített jegyzőkönyv,

e) a név szerinti szavazásról készített jegyzőkönyv.

(4) A Képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyvet évente megkezdve folyamatos oldalszámozással kell ellátni, zsinórral kell átfűzni és hátoldalán az önkormányzat bélyegzőjével ellátott záró-cédulával rögzíteni.

(5) A jegyzőkönyvbe való betekintést – zárt ülési jegyzőkönyv kivételével – a jegyzőnél lehet kezdeményezni a Közös Önkormányzati Hivatalban ügyfélfogadási időben. A nyilvános ülési jegyzőkönyvről másolat kérhető, melynek díját az illetékekről szóló törvény szerint kel meghatározni.

(6) A közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmet jegyzőnél lehet írásban kezdeményezni. A jegyző a kérelemről 15 napon belül dönt, és erről a kérelmezőt írásban értesíti.

(7) A zárt ülés jegyzőkönyvéből a közérdekű adatokhoz és a közérdekből nyilvános adatokhoz való hozzáféréshez az (4) bekezdésben foglaltak az irányadók.

III. Fejezet

Az Önkormányzat szervei, azok jogállása és feladataik

14. A Polgármester jogállása, feladatai

 

27. § A polgármester tisztségét főállásban látja el.

 

28. § (1) A Polgármester minden hét kedden és szerdán 8.00 órától -12.00 óráig tart ügyfélfogadást.

(2) A polgármester feladatai:

a) segíti a képviselők munkáját,

b) fogadja az önkormányzattal kapcsolatban álló partnerek képviselőit, és a velük való tárgyalás során előzetes megállapodásokat köt,

c) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,

d) nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek.

(3) A polgármester szabadságának kiadása tárgyában a polgármester és a Képviselő-testület jóhiszeműen együttműködve, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvét figyelembe véve jár el.

 

29. § (1) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt, két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a Polgármester:

a) pályázat benyújtása,

b) a vagyongazdálkodásáról szóló rendeletben foglalt vagyonhasznosítási ügyben, ide nem értve a vagyon értékesítését, megterhelését,

ügyben hozhat döntést.

(2) A Polgármester a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan:

a) 3 000 000 Ft értékhatárig szerződés vagy megállapodás kötése,

b) értékhatártól függetlenül pályázat benyújtása,

ügyben hozhat döntést.

(3) A Polgármester 2000 000 értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről, a döntést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

15. Alpolgármester

 

30. § (1) A Képviselő-testület tagjai közül 1 fő Alpolgármestert választ a Képviselő-testület tagjai közül

(2) Az Alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

16. A Bizottságok jogállása, feladatai

 

31. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottságként a Pénzügyi Bizottságot és a Szociális és Ügyrendi Bizottságot hozza létre.

(2) A Pénzügyi Bizottság három tagból áll. Az elnök és két tag önkormányzati képviselő.

(3) A Szociális és Ügyrendi Bizottság két tagból áll. Az elnök és két tag önkormányzati képviselő.

(4) A bizottságok maguk állapítják meg működésük részletes szabályait. A bizottságok határozatképességére, a határozathozatal módjára, a zárt ülés tartására és jegyzőkönyveik elkészítésére a Képviselő-testületre vonatkozó szabályok az irányadók.

(5) A bizottságok tagjainak névjegyzékét a 1. függelék tartalmazza.

(6) A Képviselő-testület esetenkénti feladatokra általa meghatározott kérdés megvizsgálására, javaslat kidolgozására ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(7) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályok az irányadók azzal, hogy az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentéseknek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(8) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze. A bizottság ülésének összehívására, a bizottság működésére az Mötv. 60. §-a alkalmazandó.

(9) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(10) A Képviselő-testület Szociális és Ügyrendi Bizottságának feladat- és hatáskörei:

a) a temetési segély, valamint a köztemetés költségeinek megfizetése és megtérítésének elrendelése kivételével dönt a települési önkormányzati támogatások iránt benyújtott kérelmekről,

b) kezdeményezi a hatályos rendeletek, határozatok felülvizsgálatát, módosítását,

c) kapcsolatot tart az önkormányzat által fenntartott intézményekkel és a lakosság önszerveződő közöségeivel,

d) véleményezi a kitüntetésekkel és elismerésekkel kapcsolatban érkezett javaslatokat,

e) ellátja a vagyon-nyilatkozatok ellenőrzésével, kezelésével, nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat,

f) kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést,

g) lefolytatja a méltatlansági eljárást,

h) ellátja a Képviselő-testület működése közben felmerülő titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.

(11) A Képviselő-testület Pénzügyi Bizottságának feladatai- és hatáskörei:

a) véleményezi az Önkormányzat éves költségvetési és zárszámadási rendelet-tervezetét,

b) ellenőrzi a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel az önkormányzati saját bevételekre,

c) ellenőrzi az Önkormányzat vagyonával való gazdálkodást,

d) ellenőrzi az éves költségvetés előkészítését és végrehajtását a szabályszerűség és észszerűség, a gazdaságosság, valamint a társadalmi kihatásai szempontjából,

e) nyomon követi az önkormányzati rendeletben szabályozott díjfizetési kötelezettségek teljesítését, elemzi ezek bevételekre gyakorolt hatását,

f) ellenőrzi az önkormányzati intézmények pénzügyi-gazdasági tevékenységét,

g) a pénzügyi ellenőrzések tapasztalatairól szóló jelentést a Képviselő-testület elé terjesztés előtt megtárgyalja

h) előzetesen véleményezi a költségvetési átcsoportosításokat,

i) véleményezi a pénzügyi, gazdasági tárgyú előterjesztéseket, döntési javaslatokat

j) javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a polgármester illetményének emelésére, költségtérítésének, egyéb juttatásainak megállapítására,

k) figyelemmel kíséri az elfogadott önkormányzati gazdasági program fejlesztési célkitűzéseinek megvalósulását.

(12) A Szociális és Ügyrendi Bizottság a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatai ellátása körében a rendelet 2. függeléke szerinti nyilvántartást vezeti, a vagyonnyilatkozatok átvételét a rendelet 3. függeléke szerinti úton végzi.

17. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás jogállása, feladatai

 

32. § A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás jogállását és feladatait a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

18. A Záhony és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás jogállása, feladatai

 

33. § A Záhony és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás jogállását és feladatait a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

19. Az Önkormányzati Hivatal jogállása és feladatai

 

34. § (1) Az Önkormányzati Hivatal egységes, nem tagolódik szervezeti egységekre.

(2) Az Önkormányzati Hivatal igény szerint köteles adatokat szolgáltatni, jelentéseket készíteni a Polgármesternek, a Képviselő-testületnek, a Bizottságnak.

(3) Az Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadást tart:

a) Székhelyén: Hétfő-csütörtökig 8.00 órától 12.00 óráig. Pénteken nincs ügyfélfogadás.

b) Tiszaszentmártoni Kirendeltségén: Hétfő-csütörtökig 8.00 órától 12.00 óráig. Pénteken nincs ügyfélfogadás.

20. A Jegyző, az Aljegyző jogállása és feladatai

 

35. § (1) A Jegyző feladatai a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltakon túl:

a) rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, a Képviselő-testületnek, a bizottságnak az önkormányzatok munkáját érintő jogszabályokról, és azok változásairól,

b) a Polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület, a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,

c) ellátja a Képviselő-testület, a bizottság szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatait,

d) szervezi a jogi felvilágosító munkát,

e) gondoskodik az Önkormányzati Hivatal dolgozóinak rendszeres továbbképzéséről.

(2) A Jegyző és az Aljegyző ügyfélfogadást tart minden héten szerdán 13.00 órától 16.00 óráig.

(3) A Jegyzőt akadályoztatása esetén feladat- és hatáskörében az Aljegyző helyettesíti.

(4) A Jegyzői és Aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós távolléte esetén a jegyzői feladatokat a székhely Polgármester által kijelölt Önkormányzati Hivatali dolgozó látja el.

(5) Tartós távollétnek számít:

a) rendes szabadság kivételével a 30 napot meghaladó távollét (betegség, fizetés nélküli szabadság stb.),

b) büntető- vagy egyéb eljárás miatti távollét, az eljárás megindulásának kezdő időpontjától.

(6) A (4) bekezdést kell alkalmazni, ha a Jegyző és Aljegyző a tisztségéről egy időben lemond, a lemondásuk napjától.

IV. Fejezet

A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok

 

36. § (1) A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülés előtt legkésőbb 1 órával a Polgármesternek köteles bejelenteni.

(2) A hiányzásokat a Jegyző tarja nyilván.

 

37. § (1) Ha a képviselő két egymást követő ülésről bejelentés nélkül távol van, akkor 1 havi tiszteletdíját meg kell vonni.

(2) A képviselői tiszteletdíj (1) bekezdés szerinti megvonásáról a Polgármester előterjesztése alapján a Képviselő-testület határozattal dönt.

(3) A Képviselő köteles a tudomására jutott titkot megőrizni, amely kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll.

(4) A Képviselő-testület névsorát a rendelet 4. függeléke tartalmazza.

V. Fejezet

A nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés szabályai

 

38. § (1) Az Önkormányzat a településen működő Roma Nemzetiségi Önkormányzat részéről érkező kezdeményezéseket a Szociális és Ügyrendi Bizottságnak adja át véleményezésre.

(2) A Bizottság a kezdeményezéssel kapcsolatban 8 napon belül alakítja ki álláspontját és terjeszti a Képviselő-testület elé.

(3) A Képviselő-testület a kezdeményezés ügyében a Bizottság véleményének megérkezését követő ülésén dönt.

(4) A Roma Nemzetiségi Önkormányzat jogszabályban meghatározott egyetértési jogát a Polgármester kéri ki a jogszabályban meghatározott határidő figyelembevételével.

 

39. § (1) Az Önkormányzat a Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez térítésmentesen biztosítja:

a) az Önkormányzati Hivatal tanácskozótermét az ülések és rendezvények tartására,

b) a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását.

(2) A Jegyző gondoskodik az Önkormányzati Hivatal útján a nemzetiségi önkormányzat:

a) testületi üléseinek előkészítéséről,

b) a meghívóinak, előterjesztéseinek elkészítéséről és kiküldéséről,

c) a jegyzőkönyveinek elkészítéséről és Kormányhivatalhoz megküldéséről.

VI. Fejezet

Az Önkormányzat vagyona, gazdálkodása, szakágazat rendje

 

40. § A Képviselő-testület a vagyongazdálkodás szabályit külön rendeletben szabályozza.

 

41. § (1) A Képviselő-testület költségvetését egy fordulóban tárgyalja.

(2) A költségvetési rendelet elfogadását meg kell előznie az önkormányzati intézményekkel, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzattal való egyeztetésnek.

(3) A Képviselő-testület a zárszámadásról szóló rendeletet egy fordulóban fogadja el.

 

42. § Az Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 6. melléklete tartalmazza.

VII. Fejezet

Helyi népszavazás, népi kezdeményezés

 

43. § A Képviselő-testület a helyi népszavazás, népi kezdeményezés szabályit külön rendeletben szabályozza.

VIII. Fejezet

Záró rendelkezések

 

44. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2020. (VII.15.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet

Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatai
 

A.

B.

C.

Kötelezően ellátandó feladat

Önként vállalt feladat

Feladatellátás alapja, jogszabály megjelölése

Egészségügyi feladatok

1.

Háziorvosi feladat ellátása (ellátási szerződéssel)

 

1997. évi CLIV tv. 152. § (1) bekezdés a) pont

2.

Fogorvosi feladat ellátása (Társulás útján)

 

1997. évi CLIV tv. 152. § (1) bekezdés b) pont

3.

Orvosi ügyelet
(Társulás útján)

 

1997. évi CLIV tv. 152. § (1) bekezdés c) pont

4.

Védőnői feladat ellátása

 

1997. évi CLIV tv. 152. § (1) bekezdés d) pont

5.

Iskola-egészségügyi feladat ellátása (ellátási szerződéssel)

 

1997. évi CLIV tv. 152. § (1) bekezdés e) pont

Szociális ellátás

6.

Rendkívüli települési támogatás

 

önkormányzati rendelet szerint

7.

Köztemetés

 

1993. évi III. tv.
48. §

8.

Temetési támogatás

 

önkormányzati rendelet szerint

9.

Szociális alapszolgáltatások (Társulás útján)

 

1993. évi III. tv.

11.

 

Felsőfokú oktatási intézményben tanulók támogatása (Bursa Hungarica Ösztöndíj)

2011. évi CCIV. törvény 51/2007.(III.26.) Korm. rendelet és KT. határozat szerint

12.

 

Lakhatási támogatás

önkormányzati rendelet szerint

13.

 

Beiskolázási támogatás

önkormányzati rendelet szerint

14.

 

kamatmentes kölcsön

önkormányzati rendelet szerint

15.

 

téli rezsitámogatás

önkormányzati rendelet szerint

16.

 

idősek étkeztetésének támogatása

önkormányzati rendelet szerint

17.

 

intézményi gyermek étkeztetés támogatása

önkormányzati rendelet szerint

18.

 

köztemetés költségeinek megtérítéséhez biztosított támogatás

önkormányzati rendelet szerint

19.

 

időskorúak támogatása

önkormányzati rendelet szerint

20.

Bölcsődei ellátás

 

1997. évi XXXI. törvény

Gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok

21.

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény

 

1997. évi XXXI. tv. 19. §

22.

Gyermekjóléti szolgáltatás

 

1997. évi XXXI. tv.

Köznevelés

23.

Óvodai nevelés

 

2011. évi CXC. tv. 13 § (1) bekezdés 6. pont

24.

Gyermekétkeztetés

 

1997. évi XXXI. tv. 151. § (2a) bekezdés

Közművelődési feladatok

25.

Könyvtári feladat ellátás

 

1997. évi CLX. tv. 64-71. §

26.

Közművelődési tevékenység

 

1997. évi CLX. 73-81. §

Környezetvédelmi feladatok

27.

A környezeti állapot figyelemmel kísérése

 

1995. évi LIII. tv. 12. § (3) bekezdés

28.

Környezetvédelmi program kidolgozása, jóváhagyása, az illetékességi terület környezeti állapotának elemzése, értékelése, a lakosság tájékoztatása

 

1995. évi LIII. tv. 46. § (1) bekezdés b), e) pont

Vízgazdálkodás, vízkárelhárítás

29.

Vízrendezés, csapadékvíz-elvezetés

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 11. pontja, 1995. évi LVII. tv. 4. § . (1) bek. f.) 16. § . (5) bek. b.) c.) pont

30.

Ár-és belvízvédekezés, vízkárelhárítás

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 11. pontja, 1995. évi LVII. tv. 4. § . (1) bek. f.) 16. § . (5) bek. b.) c.) pont

Településüzemeltetési feladatok

31.

Köztemető fenntartása, üzemeltetése

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 2. pontja

32.

Közvilágítás

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 2. pontja

33.

Helyi közutak kialakítása, fenntartása

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 2. pontja

34.

helyi közterületek, közparkok kialakítása, fenntartása

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 2. pontja

Lakásgazdálkodás, ingatlangazdálkodás

35.

Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek, valamint egyéb forgalomképes ingatlanok bérletére, üzemeltetésére, valamint elidegenítésére vonatkozó feladatok

 

2011. évi CLXXXIX.- tv. 13. § . (1) bek. 9. pontja
1993. évi LXXVIII. tv. 3. § . (1) bek.

Településfejlesztési feladatok

36.

Településfejlesztés és településrendezés

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 1997. évi LXXVIII. tv. 6. § . (1) a.) pontja

37.

Egyéb településrendezési sajátos jogintézmények

 

1997. évi LXXVIII. tv. 6/A. §. (1) a.) pontja (2) bek. a.) b.) pontja, 62. §. (6) bek. 2.) 3.) 7.) pontja

Sportfeladatok

38.

A települési sport hosszú távú fejlesztése, a sport-szervezetekkel való együttműködés biztosítása sportlétesítmények fenntartása

 

2004. évi I. tv. 55. §. (1) bek.

Egyéb feladatok

     

39.

Belső ellenőrzés

 

370/2011. (XI.26.) Korm. rend. 15. § . (1) bek.

40.

Közfoglalkoztatás

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 12.) pontja
2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) 10. pont

41.

Egészséges ivóvízellátás

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 21.) pontja, 1995. évi LVII. tv. 4. § . (1) a.)

42.

Polgári védelem, honvédelem, katasztrófavédelem

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 12.) pontja,
2011. évi CXXVIII. tv. 15. § . (1) bek. 16. § .
2011. évi CXIII. tv. 29. § .

43.

Helyi adóztatás

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 13.) pontja
1990. évi C. tv. 1. § . (1) bek.

44.

 

Egyházak, civil szervezetek, önszerveződő közösségek támogatása

költségvetési rendelet szerint

45.

Köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar-és rágcsálóirtás

 

2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § . (1) bek. 5.) pontja

46.

 

Rendőrség és polgárőrség támogatása

költségvetési rendelet szerint

47.

 

Sportegyesület támogatása

költségvetési rendelet szerint

2. melléklet

A Képviselő-testület átruházott hatáskörei
I. A polgármester dönt átruházott hatáskörben az Önkormányzat vonatkozó rendeleteiben meghatározottak szerint:

1. A szociális ellátások helyi szabályairól önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés c) –g) pontjaiban, valamint a 2. § (2) bekezdésében meghatározott támogatások megállapításáról.

2. A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 48. § (1) bekezdése szerinti köztemetés elrendeléséről

3. Tulajdonosi hozzájárulás kiadása.

4. Döntés a közúti közlekedésről szóló 46. (1) bekezdés a) pontjában foglalt, a jegyzőre át nem utalt hatáskörök tekintetében

5. A vagyonkezeléssel kapcsolatos ellenőrzés megszervezésével és elvégzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása.

6. A közfoglalkoztatási programok megszervezése és koordinálása

7. Az önkormányzat tulajdonában lévő lakás – és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásáról való döntés.

8. A településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. § (2) bekezdés b)-d) pontjaiban meghatározott településkép-védelmi ügyekben.

II. A Szociális és Ügyrendi Bizottság átruházott hatáskörben dönt:

9. A pályázati úton elnyert szociális célú tüzelőanyag támogatás felhasználása keretében benyújtott kérelmek elbírálása,

10. Eseti rendkívüli települési támogatások elbírálása,

III. A Jegyző átruházott hatáskörben dönt

11. A szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott települési lakhatási támogatások megállapításáról,

12. Az egyes tiltott közösségellenes magatartássá nyilvánított cselekmények szankcionálásról.

IV. Társulások

13. A Képviselő-testület a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulásra, és a Záhonyi Kistérségi Társulásra ruházza át a Társulási Megállapodásokban meghatározott hatásköreit.

3. melléklet

Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről

1. A tervezett önkormányzati rendelet valamennyi jelentősnek ítélt hatása, így különösen

1.1. társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:

1.2. társadalmi hatásai

1.3. gazdasági hatásai

1.4. költségvetési hatásai

2. környezeti és egészségügyi következményei:

3. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

4. Az önkormányzati rendelet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:

5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

Kelt, az előzetes hatásvizsgálatot végző aláírása

4. melléklet

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás jogállása és feladatai

1. A Társulás jogállása: önálló jogi személyiséggel rendelkező társulás.

2. A Társulás székhelye: 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.

3. A Társulás működési területe: a Társulásban résztvevő önkormányzatok közigazgatási területe.

4. A Társulás feladatai:

a) nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása,

b) települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása,

c) egyéb nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása,

d) nem veszélyes hulladék anyagában történő hasznosítása,

e) nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése.

5. Munkaszervezete: Szabolcs-Szatmár Bereg megyei Területfejlesztési és Környezetgazdálkodási Ügynökség Kht.

5. melléklet

A Záhonyi Többcélú Kistérségi Társulás jogállása és feladatai

1. A Társulás megnevezése: Záhony és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás

2. A Társulás székhelye: 4625 Záhony, Ady Endre út 35.

3. A Társulás működési területe: a Társulásban résztvevő önkormányzatok – Benk, Eperjeske, Győröcske, Komoró, Mándok, Tiszabezdéd, Tiszamogyorós, Tiszaszentmárton, Tuzsér, Záhony, Zsurk – közigazgatási területe.

4. A Társulás jogállása: jogi személy, gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

5. A Társulás Munkaszervezeti feladatait a Záhonyi Közös Önkormányzati Hivatal – székhelye: 4625 Záhony, Ady Endre út 35. látja el.

6. A Társulás feladatai:

6.1. a szociális ellátás területén:

6.1.1. étkeztetés, házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, családsegítés, támogató szolgáltatás, idősek klubja, fogyatékosok nappali ellátása, falu – és tanyagondnoki szolgáltatás, bentlakásos idősek otthona feladatok ellátása;

6.1.2. a személyes gondoskodás keretébe tartozó gyermekjóléti alapellátások, a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben meghatározott család és gyermekjóléti szolgálat közös szervezése, családi és gyermekjóléti központ működtetése a Társulás által fenntartott Mándoki Térségi Szociális Központ útján.

6.2. egészségügyi ellátás területén: az egészségügy alapellátáshoz tartozó Központi Orvosi Ügyeleti feladatok közös ellátása

6. melléklet1

Az önkormányzat alaptevékenységei kormányzati funkció szerinti megjelölése

A.

B.

C.

1.

Az önkormányzat törzsszáma:

732011

2.

Az önkormányzat adószáma:

15732011-2-15

3.

Az önkormányzat fizetési számlaszáma:

117744034-15403928-00000000

4.

Államháztartási szakágazat:

841105 Helyiönkormányzatok és társulások igazgatásitevékenysége

5.

Kormányzati funkciói:

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011210 Az államháztartás igazgatása, ellenőrzése
011220 Adó-, vám – és jövedéki igazgatás
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások
042180 Állategészségügy
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051030 Nem veszélyes (települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átadása
051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk
063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081045 Szabadidősport-(rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
081041 Versenysport – és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
082093 Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
082094 Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés
083030 Egyéb kiadói tevékenység
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
102031 Idősek nappali ellátása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
107070 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása
107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

 

További információk:
https://or.njt.hu/onkorm/-:6:1279:-:-:1:-:-:-/1/10